Pages

Tuesday, June 23, 2009

~Menikmati Keindahan Pantai Port Dickson~

7 Jun 2009...

Assalamualaikum dan salam sejahtera..hmm akhirnya ade jgk mase terluang utk post sesuatu d dlm blog ni..maklumla bkn sng nak merajinkan diri mencoretkan sesuatu kat dlm blog ni..tp x per la,dah ade mase sket ni,bole la..

Port Dickson bukanlah satu name yg asing lg bagi penduduk Malaysia dan juga pelancong asing..sebut jer PD,sume sudah menggambarkan keindahan di tepi pantai yang cukup dingin dengan tiupan angin sepoi2 bahasa..juga suatu tempat yang seronok utk bermandi manda..

Di penghjung minggu itu,adik beradik saya bersama saudara mara telah meluangkan masa utk berkelah di tepi pantai...maklumlah bukan senang nak bersama2 adik beradik,sume dh berkerjaya lah katekan..

seawal pagi kami telah bertolak ke pantai PD,maklumlah bknnye dkat ngan umah..perjalanan yang jauh lagi memenatkan itu akhirnya diakhiri dengan senyuman yang melebar kerana kami selamat tiba di PD..alhamdulillah..



Nak dipendekkan cerita,tak kan nk lihat dan ddk berehat ajer,mestilah nak menyegarkan badan dengan bermandi manda..kami mandi disana sehingga berjam2 lamenye..seronok sbb dpt la bersama2 adik beradik dan saudara mara..bukan selalu..

Bukan setakat mandi,kami dapat jgk menaiki "BANANA BOAT"..wah sekian lama teingin nak naik akhirnya tercapai jugak cita2 ini..org kate,nk ke sane tu pon kene gak la beringat,jgn smpai iman goyah kerana keasyikan dunia..betol tak..




Mandi punya mandi,akhirnya keputusn disepakati utk kami bersiap utk pulang ke kediaman kami,nk kene blk awal gak sbb bkn dkat PD ngan BP..jauh tuh..akhirnya setelah bersiap serta solat jama' qasar,kami pun pulang la ke rumah..

Tak tergambar dek kata2,kelihatan semua terlelap dlm kereta kerana keletihan..satu lagi pengalaman yang menarik di sepanjang cuti ini..diharap dpt lagi melakar pengalaman menarik spt ini lg di masa hadapan..tu pon klau dberi kelapangan..insya Allah..


ok lah penat berceloteh,eden nk berenti dlu ek..semoga berjumpa lagi..assalamualaikum

No comments:

Post a Comment