Pages

Tuesday, November 24, 2009

~WEHDAH '09~

Assalamualaikm w.b.t.

Salam muhibbah dan salam sejahtera semua..Konvensyen Pendakwah Muda Peringkat Kebangsaan 2009(WEHDAH '09) telah berlangsung di USIM pada 22-25 November 2009. Dalam konvensyen ini, telah banyak masalah ummat yang telah dibincangkan bersama bagi menyelesaikan permasalahan yang telah dikemukakan. Pendakwah-pendakwah muda yang secara keseluruhannya mewakili IPTA & IPTS masing-masing telah berusaha sebaik mungkin dalam memberi cadangan dan resolusi bagi menyelesaikan permasalahan tersebut, disamping berkongsi pengalaman-pengalaman berdakwah di kampus masing-masing. Secara keseluruhannya ingin saya katakan bahawa pelbagai pengalaman dan ilmu yang saya peroleh. Segala yang tidak saya tahu sebelum ini menjadi bekalan tambahan kepada saya sebagai seorang pendakwah muda yang ingin membawa perubahan kepada dunia kini..InsyaAllah.

Selain bengkel, kami juga disajikan dengan pelbagai ceramah yang berguna sebagai persediaan kepada kami dan juga sebagai panduan kepada pendakwah-pendakwah muda yang bakal menjadi peneraju kepada generasi masa hadapan dan juga masyarakat masa kini.

Input-input yang berguna ini insyaAllah akan diaplikasikan sebagai panduan dan cabaran kami sebagai pendakwah muda. Juga sebagai peringatan, bukan sahaja kami tetapi seluruh manusia adalah wajib untuk berdakwah berdasarkan kepada situasi kini, iaitu kejahilan yang semakin berleluasa. Wallahualam..

No comments:

Post a Comment